sam posiadam taką w golfie i też kminię nad zmianą w swojej o1 bo tak jak piszesz seria przy niej może się schować
[O2] brak oświetlenia bagażnika + nieodbijająca klapka zamka
Zwiń
X
-
[O2] brak oświetlenia bagażnika + nieodbijająca klapka zamka
Witam,
niedawno przestało działać mi oświetlenie w bagażniku. Dodatkowo klapka zamka (ta na zdjęciu) przestała odskakiwać od razu po otwarciu klapy, trzeba zaczekać ze 3 sekundy i dopiero wtedy odbija. Przez te kilka sekund nie można zatrzasnąć bagażnika.
Sygnalizacja otwarcia działa prawidłowo tzn. kontrolka zapala się po otwarciu i gaśnie po zamknięciu.
Oba problemy (oświetlenie + klapka zamka) pojawiły się w tym samym momencie. Czy waszym zdaniem są one powiązane?
Macie pomysł jak usunąć te usterki?
pozdrawiam
(Octavia 2 kombi 2007 r.)Załączone pliki
-
-
Klapkę - a właściwie jej zawiasy i prężynkę przeczyść jakimś cudem typu WD40 i powinno być po problemie... Ewentualnie sprawdź czy nie ma tam za dużo piachu...
Po za tym, ta klapka w zasadzie nie ma żadnego związku ani z zamkiem, ani ze światełkiem :roll:
Zamek masz w klapie, a przy zamku jest krzywka z "pstrykiem" do informacji o otwarciu klapy :wink:
A światełko - Żarówka w lampce dobra :?: (od tego by trzeba było zacząć)
To, że jedno i drugie w tym samym czasie :x - zrób przegląd zamkowi, jego też warto przeczyścić i nasmarować. Nie wiem jednak, czy WD40 do końca się do tego nadaje, ale jak to mówią - lepszy rydz niż nic :szeroki_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Mam dokładnie te same objawy (gdzieś od dwóch tygodni).
Nie jest to na pewno żarówka bo na 10-20 otwarć zamek zadziała prawidłowo, tzn. nie ma tego opóźnienia (z lewej strony otworu zamka widać jak jakiś bolec się cofa po 1-2 sek od otwarcia) i zamknięciu zapadki i oświetlenie bagażnika się zapala. Ponieważ musiałem auto odstawić do ASO przy okazji zleciłem naprawę zamka.
Dzisiaj powinienem wiedzieć co to było.Octavia II RS TDI 200/441
"Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Syf w okolicach zamka zapewne :twisted:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
w takiej przypadłości może być kilka problemów... standardowych. Jak się już coś dzieje to trzeba "rozbebeszyć" klapę co trwa kilka minut i sprawdzić w jakim stanie są same kable i zamek. Później sprawdzić kable na łącznikach klapy z karoserią, bo to w nich może tkwić pbm - mogą po prostu kończyć żywot a to się często zdarza.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
No i jestem po wizycie. Pan elektryk w ASO określił na 100%, że do wymiany jest mechanizm zamka w klapie. Padł podobno jakiś styk. Byłem trochę zdziwiony, że do wymiany jest góra, gdy objawy są na dole, ale elektryk był pewny swojej diagnozy, więc zamek został zamówiony - koszt 130 zł. Ciekawostka - ta plastikowa klapka na dole kosztuje... 120 zł :szeroki_usmiech :shock:Octavia II RS TDI 200/441
"Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
To można nawet samemu zrobić, tylko potrzeba nieco zdolności manualnych i kilku narzędziO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techTo można nawet samemu zrobić, tylko potrzeba nieco zdolności manualnych i kilku narzędziOCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG
Komentarz
-
-
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
1:0 dla tego pana :szeroki_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Niestety zamka nie da się rozebrać. Słychać jak styki cykają, sygnalizacja na desce działa a światełka brak.
Koledzy może ktoś ma możliwość załatwić taki zamek po atrakcyjnej cenie.
VIN: TMBBS61Z852027266
Wiadomości proszę na [email protected] lub 606702785
Z góry dziękuję.OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG
Komentarz
-
-
Skoro styki cykają, a sygnalizacja na desce działa, no to pozostaje nic innego jak szukanie spitolonych kabelków, które się przerwały, przetarły, bądź rozłączyły ...
Trochę szukania igły w stogu siana, ale zobacz dokładnie w lewej kieszeni bagażnika, tamtędy leci wiązka kabli razem z wężykiem spryskiwacza (który notabene jest tam łączony ale też nie zawsze). Masz nieco do zabawy w takim przypadku, ale do ogarnięcia
To info jest do potwierdzenia, ale lampki lecą brązowymi kabelkami z żółtym paskiem. Często są w dziwnych miejscach łączone ze sobą i pewnie takie łączenie Ci się rozpruło :diabelski_usmiech
Potrzeba by tylko potwierdzić ten kolor, bo mówię tu z doświadczenia z O1
Polecam ciepły garaż do tej zabawy, bo troszkę jest szukania. :|O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Witam ja również mam problem z oświetleniem bagażnika, żarówki całe bezpiecznik odpada bo jest wspólny dla oświetlenia wewnątrz a pozostałe działa, próbowałem dobrać się do zamka ale przy próbie zdjęcia tego plastiku z bagażnika którą próbowałem podważać śrubokrętem rysowałem lakier którego mi szkoda. Może ktoś już to rozbierał i może coś podpowiedzieć.
Komentarz
-
-
Ja z tym problelem borykam się już jakiś czas. Problem polega na tym, że zawiesza się czujnik (jakiś mechaniczny styk) w zamku klapy bagażnika.
W zamku są 2 styki: jeden odpowiada za wyświetlenie lampki ostrzegawczej o otwarci klapy bagaznika na desce rozdzielczej, a drugi m.in. za załączenie oświetlenia bagażnika. I podwiesza się ten drugi styk.
Ja nie wymieniałem zamka, bo koszt ponad 100 pln. Po prostu trzeba wlać do zamka penetrator/smar typu WD40 by rozpuścił w środku syf i intensywnie wciskać część zamka z tymi stykami (jest jedyna część w zamku która da się wciskać a sama sprężynuje), aż styk się odwiesi i oświetlenie zacznie działać.Oczywiście to nie rozwiąże problemu, bo styk już będzie lubił się podwieszać, ale na jakiś czas pomaga.
PozdrawiamStrun
Komentarz
-
-
Byłem z takim samym problemem (brak oświetlenia w bagażniku) u "domowego" elektryka samochodowego, który po badaniu postawił diagnozę: faktycznie zamek składa się z 2 części-styków, które odpowiadają za oświetlenie bagażnika (1) i za wskazania na desce rozdzielczej czy klapa jest otwarta czy też zamknięta (2). Oświadczył mi, że jedynym sposobem jest wymiana takiego zamka.
Jeszcze tego nie uczyniłem bo aż tak mi się nie pali a koszt to faktycznie około 80-90 pln za używany na jednym z portali aukcyjnych.
Pozdrawiam.Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel_breslaufaktycznie zamek składa się z 2 części-styków
No i wszystko jasne.
Jeden microstyk za światełka, a drugi za info na szafie :diabelski_usmiech
Nie ma to jak z jednego sygnału narobić więcej problemu...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Sposób naprawy oświetlenia bagażnika.
Panowie, również szykuję się do wymiany zamka.
Mój nr który mam w aucie to 1Z5 827 501D , natomiast nowy który można kupić na alledrogo za ma nr 1Z5 827 501E. Ktoś orientuje się czy to jakaś różnica? Czy części te są zamienne?
EDIT :P
Pomyślałem , że dla jednego zepsutego mikrostyku nie będę wymieniał dobrego zamka.
Zdjąłem plastikową osłonę. Jest na zatrzaskach i jednym wkręcie (który mocuje gumowy język). Radzę zaczynać podważanie w okolicach zamka - wtedy w miarę odchodzi.
Potem zrobiłem jak na fotkach. Zmostkowałem 2 przewody. Po prostu kontrolkę z deski i sterowanie oświetleniem bagażnika podpiąłem pod jeden, sprawny mikrostyk w zamku (ten od kontrolki).
Oświetlenie zapala się razem z kontrolką po otwarciu bagażnika. Jak się nie domknie bagażnika do końca - nie można go otworzyć. Trzeba go docisnąć i wtedy otworzyć. Otwiera się normalnie , z pilota z drzwiami , ze środkowego przycisku itp. Nie wiem jak z automatycznym ryglowaniem w tym ostatnim przypadku. Ja i tak nie używam tej funkcji.
Jak dla mnie rozwiązanie OKBył: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
Komentarz
-
-
Może komuś coś pomożę.
Objawy nie dociągnięta klapa i świecąca się kontrolka informująca o otwarciu bagażnika.
Bierzemy kawalek pręcika i wciskamy w zamku w klapie plastikową zapadkę tak gdzie wchodzi ucho. Pierwszy pstryk - gaśnie oświetlenie, drugi pstryk - gaśnie informacja o otwartej klapie, czyli styki w zamku są sprawne. Powodem tego było poluzowanie się śrub mocujących uchu zamka z siłownikiem i obniżenie się go przez co ucho nie dociskało do końca styków zamka. Po podniesieniu ucha i wyregulowaniu , wszystko działa jak nalezy a klapa zamyka się lepiej niż po wyjechaniu z salonu.
Komentarz
-
Komentarz